דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות אישית- הסיפור על שני אנשים נחמדים 

מאת    [ 31/07/2010 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 2250 פעמים ]

‏יום שלישי 15 יוני 2010 התפתחות אישית

התפתחות אישית- הסיפור על שני אנשים נחמדים

המאמר הבא מוקדש לאחד המורים האהובים עליי בעולם שהלך לעולמו לפני כחודשיים בערך, אחד האנשים המוערכים ביותר בענף של התפתחות אישית- ג'ים רון (Jim Rohn) ז"ל. בתנ"ך יש סיפור יפהפה על שני אנשים נחמדים, סיפור שג'ים נהג לספר בהרצאותיו. שימו לב: שני אנשים נחמדים, שניהם נחמדים, שניהם טובים. לא אמרתי: אחד טוב, אחד רשע, אמרתי: שני אנשים נחמדים. אבל (ופה הדרמה של החיים), אחד בנה את ביתו על הסלע והשני בנה את ביתו על החול. איך זה קשור אל התפתחות אישית? איך זה קשור אליך?
משל על התפתחות אישית

שני אנשים נחמדים. זה אומר שזה אפשרי שאנשים נחמדים יעשו טעות, זה אפשרי שאנשים נחמדים ינהגו בחוסר זהירות, בפזיזות, באקראיות, זה ייתכן שאנשים נחמדים לא יהיו מספיק זהירים ומחושבים. לפעמים אתה יכול להיות קצת חסר זהירות ולאבד את החיים שלך. לא רשע, נחמד, אבל קצת חוסר זהירות ואיבדת את החיים.
בתל אביב כשאתה נוסע בכביש והרמזור שמולך עומד להתחלף, אתה פתאום פוגש בשתי דמויות שצצות ויושבות לך על הכתף, האחת היא השטן והשני היא המלאך. השטן אומר לך סע, שלא תפספס את הרמזור, סע כבר, גם ככה אתה ממהר לעבודה, פשוט תן גז...המלאך אומר: לא, לא, לא, לא כדאי שתיסע, אתה לא תספיק, עדיף שתאט. שניהם לוחשים לך באוזן...
הנה אבא אחד, אבא נהדר, בן זוג מדהים, איש משפחה לתפארת, הילדים שלו מתים עליו, אזרח נאמן, יש לו קריירה מפוארת, הוא תורם לקהילה, יש לו מלא חברים וזמן פנוי, הוא מת על כדורסל, אדם נחמד ואהוב על כולם, מעולם לא הזיק לאיש. יום אחד הוא בחר להקשיב לשטן, לחץ על הגז, לא היה זהיר ועכשיו הוא מת! איש נחמד, בנה את ביתו על החול. בנה את אותו רגע על החול, הקשיב לשטן, לא היה זהיר מספיק. אתה לא חייב להלחם ביחידה קרבית בעזה בשביל להפסיד את חייך, אתה לא חייב להיות רשע בשביל להפסיד את חייך, כל מה שצריך זה שתהיה קצת לא זהיר ברגע מסוים.
אז המפתח הוא לא להיות זהיר מדי, אבל להיות זהיר.
אל תבנה את ביתך על החול, בנה את ביתך על הסלע. זה נכון לגבי כל היבט בחייך: אותו דבר נכון לגבי הבריאות שלך- אל תבנה אותה על החול, תבנה על הסלע. אותו דבר נכון לגבי הקריירה שלך, אל תבנה קריירה על החול. אל תבנה את מערכות היחסים שלך על החול, אל תבנה את המצב הכלכלי שלך על החול, תבנה אותם על הסלע. אותו דבר נכון לגבי עסקים, אל תבנה עסקים על החול.
איך זה קשור אל התפתחות אישית?

התפתחות אישית מאפשרת לך לבנות את החיים על הסלע
ולא על החול. כי אם תבנה את חייך על החול, בלי תכנון, בלי בסיס, בלי יסודות חזקים, כל רוח קטנה שתגיע תרסק לך את הבית. אל תבנה את עצמך על החול, תבנה את עצמך על הסלע. תשקיע בבסיס, כנס למסלול של התפתחות אישית והמשך לפעול בעקביות במסלול של התפתחות אישית. תבנה אימפריה, גורד שחקים, תבנה מצידי את הבניין הכי גבוה בעולם, יותר מזה שבדובאי, אבל אל תבנה אותו על החול, תבנה על הסלע.
אתה יכול להיות איש נחמד ולאבד את חייך, את הכל, את עצמך, רק בגלל רגע של חוסר זהירות, רגע שנבנה על החול.     

באהבה והערכה,
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה, יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________ מנכ"ל Mentor Me מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690 דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב